Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
Czasopisma
(1)
Książki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Autor
Millati Piotr (1967- )
(1)
Rosiek Stanisław (1953- )
(1)
Sitkiewicz Piotr
(1)
Szczukowski Dariusz
(1)
Tomaszewska Grażyna (1953- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Schulz, Bruno (1892-1942)
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Poezja
(1)
Poezja polska
(1)
Publicystyka polska
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Stanowi 2 t. pisma o Brunonie Schulzu, 1 t. pt.:"Schulz / Forum".
W drugim zeszycie "Schulz/Forum": - Michał Paweł Markowski pisze o Schulzu jako jednym z najważniejszych polskich filozofów - Jerzy Jarzębski przygląda się figurom wyobraźni w szkicach krytycznych Schulza - Stanley Bill interpretuje "Sklepy cynamonowe" jako przedstawienie dwóch modeli pisania i opowiadania - Krzysztof Lipowski porównuje twórczość Schulza i Kubina - Wei-Yun Lin-Górecka opowiada o tłumaczeniu Schulza na język chiński - Bartosz Dąbrowski recenzuje "Białe plamy w schulzologii". Ponadto: - Ostatni schulzowski tekst Małgorzaty Kitowskiej-Łysiak - Trzy niepublikowane dotąd zdjęcia Schulza, z analizą Stanisława Rośka - Fragment Księgi Anny Kaszuby-Dębskiej - Historia Bianki autorstwa Wiery Meniok - Schulzowska inicjacja Agnieszki Daukszy [ksiazki.wp.pl, 2013]]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-821.162.1(091) (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Sztuka interpretacji jest próbą stworzenia mostu między uniwersytetem a szkołą. Została pomyślana jako zbiór interpretacji wybranych wierszy poetów XX i XXI wieku, których nazwiska widnieją na kartach podstawy programowej z języka polskiego na poziomie gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym. Wybór ten został podyktowany z myślą o nauczycielach stojących przed wyzwaniem przygotowania uczniów do nowej matury (wchodzącej w życie w 2015 roku), sprawdzającej w większym stopniu niż dotychczas uczniowskie umiejętności interpretacyjne. Książka ma charakter pograniczny, zacierający ostry podział na uniwersytet i szkołę, pisanie uczone i nieuczone, na użytek specjalistów i na użytek szkolny. Prezentuje różne języki i style odbioru. Ta wielogłosowość pokazuje, że interpretacja poezji może mieć różną formułę. Może być doświadczeniem każdego: zarówno uczonego "profesjonalisty", jak i "amatora" czytającego poezję, nauczyciela i ucznia. Przy całym swoim uniwersalizmie książka ma wyraźny rys gdański. Po pierwsze, jej autorami są gdańscy interpretatorzy (wykładowcy uniwersyteccy, nauczyciele, studenci), po drugie - poszerzamy w niej programową propozycję o wybranych twórców gdańskich. W tej "gdańskiej idei" mieści się próba zdystansowania się wobec ustalonych podziałów na to, co wysokie i niskie, centralne i peryferyjne, uznane i nieuznane. [www.merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-82-1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej